Strona głównaBiznesMobile to strategiczny obszar dla biznesu. Najwyższy czas zadbać o jego bezpieczeństwo.

Mobile to strategiczny obszar dla biznesu. Najwyższy czas zadbać o jego bezpieczeństwo.

Bezpieczeństwo urządzeń mobilnych powinno być priorytetem dla polskich przedsiębiorców – to główny wniosek z konferencji Samsung Knox Mobile in Cybersecurity World. Podczas tego wydarzenia 120 firm debatowało na temat bezpieczeństwa urządzeń mobilnych i gromadzonych na nich danych, wskazując mobile jako strategiczny obszar dla funkcjonowania wielu gałęzi biznesu.

Cyberbezpieczeństwo to obszar, który dla wielu firm może stanowić przewagę konkurencyjną na coraz bardziej wymagającym rynku, przekonywano podczas konferencji. Rozpoczynając spotkanie Joseph Kim, prezes Samsung Electronics Polska, podkreślił, że rozwiązania dotyczące cyberbezpieczeństwa mają strategiczne znaczenie dla firmy Samsung, a na poparcie tych słów przypomniał o planowanym otwarciu kolejnego Inkubatora Samsung, którego działalność ma koncentrować się właśnie wokół tematyki bezpieczeństwa.

Urządzenia, które nosimy w kieszeni to coś więcej niż smartfony. To narzędzia, dzięki którym kontrolujemy coraz więcej obszarów naszego życia. Zwłaszcza w czasach, kiedy granice między życiem prywatnym a zawodowym ulegają zatarciu. Dlatego tak ważne jest, aby świadomie dbać o ich bezpieczeństwo na co dzień – przekonywał Arkadiusz Wójcik, VP, Head of IT& Mobile, Samsung Electronics Polska.

Dynamiczny rozwój Internetu Rzeczy (IoT) sprawia, że bezpieczeństwo urządzeń mobilnych coraz mocniej zyskuje na znaczeniu. Według najnowszych danych (Cisco Visual Networking Index 2018), do 2022 roku na jedną osobę w Polsce będzie przypadać średnio 5,5 urządzeń podłączonych do Internetu. Wizja cyfrowej przyszłości jest bliżej niż nam się zdaje – powiedziała Renata Bilecka z Samsung R&D Center. Bezpieczeństwo powinno stanowić integralną część rozwiązań typu Connected Living, czego przykładem jest Samsung Knox – platforma bezpieczeństwa mobilnego przygotowana na wyzwania związane z rozwojem 5G, IoT czy AI – dodała.

Co ważne, konsumenci swoje codzienne mobilne doświadczenia przenoszą także na wymagania wobec przedsiębiorców i oferowanych przez nich usług, oczekując wygody i personalizacji. Jednym z ciekawszych obszarów w tym zakresie są rozwiązania paperless. Wykorzystują one np. podpis biometryczny jako ekwiwalent odręcznego, zapewniając tym samym nie tylko lepsze wrażenia dla użytkownika, ale także co istotne dla młodego pokolenia, będąc rozwiązaniem ekologicznym. Właśnie takie narzędzie, przygotowane przez Infinite IT Solutions, wdrożyła m.in. sieć Orange. W salonach tego operatora, konsumenci umowy podpisują na tablecie, a finalny dokument otrzymują na adres e-mail.

Prelegenci podkreślali również znaczenie zmian zachodzących na rynku pracy. „Do 2025 roku, 75% pracowników będą stanowić reprezentanci cyfrowego pokolenia, dla których mobilność jest czymś naturalnym.[1] Musimy być gotowi na te zmiany – podsumował Wojciech Olechno, Head of B2B Sales, Samsung Electronics Polska.

Finalną częścią spotkania było nagrodzenie najbardziej aktywnych parterów. Wyróżnienie Innowacja Roku otrzymała firma Asseco Data Systems S.A., tytuł Partner MDM Roku otrzymała firma FancyFon, Dystrybutorem Roku została firma AB S.A., specjalne wyróżnienie Samsung Knox przypadło w udziale firmie Integrated Solutions.

[1] Raport EY, Światowe pokolenia: globalne badanie wyzwań w obszarze równowagi między pracą a życiem osobistym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read