Budowanie nowoczesnego kanału sprzedaży B2B.

Klienci zmieniają swoje nawyki zakupowe intensywniej wykorzystując Internet podczas procesu zakupowego. To samo można zaobserwować w kanale sprzedaży B2B.

Budowanie nowoczesnego kanału sprzedaży B2B.

Klienci zmieniają swoje nawyki zakupowe intensywniej wykorzystując Internet podczas procesu zakupowego. To samo można zaobserwować w kanale sprzedaży B2B.

Co tak na prawdę zmieniło się w 2020 roku?

Mówi się, że przez ostatnie 6 miesięcy (od marca 2020) prawdopodobnie przeżyliśmy zmiany, które normalnie zajęły by 10 lat. Ciężko w to uwierzyć i zapewne te 10 lat nie jest właściwe dla każdej branży, jednak bezdyskusyjny jest fakt, że cyfrowa transformacja przedsiębiorstw przyspieszyła. Badania wskazują, że szeroko pojęta digitalizacja objęła zarówno zmiany w zachowaniu konsumentów, jak i odbiorców usług i produktów w kanale B2B. Wydajne przedsiębiorstwo handlowe będzie dążyło do maksymalnego uproszczenia procesu zakupowego. Klient powinien mieć dostęp do pełnej, aktualnej oferty w dowolnym wybranym przez siebie momencie. W przypadku odbiorców biznesowych dochodzi jeszcze aspekt personalizowania tej oferty lub przynamniej właściwego doboru jej wersji dla danego klienta. Niemniej oferta powinna być dostępna zawsze a możliwość złożenia zamówienia prosta i przyjemna. Oczekiwania takie spełni dobry sklep internetowy dedykowany kanałowi B2B. Będą tu jednak obowiązywały te same zasady co w przypadku klientów B2C a jedynie oczekiwania względem atrakcyjności, dopasowania i elastyczności oferty będą większe. Nowoczesna platforma B2B powinna więc spełniać te same wymagania co sklep B2C pod względem User Experience i responsywności, lecz iść dużo dalej w kwestii zarządzania prezentacją oferty.

Nowoczesny model sprzedaży B2B.

Sprzedaż tradycyjna (poza Internetem) skierowana do końcowych użytkowników (B2C) wygenerowała w 2019 roku 86% całego obrotu i przewiduje się, że do roku 2024 udział ten spadnie do 78% (Euromonitor dla Google, czerwiec 2020). Nie Można zatem absolutnie stwierdzić, że sprzedaż w sklepach stacjonarnych umiera. To z kolei pozwala wierzyć, że mimo tak silnego rozwoju e-commerce, model biznesowy z wydłużonym kanałem sprzedaży ma szanse się jeszcze długo rozwijać. Pośrednicy występujący w procesie sprzedaży muszą mieć możliwość sprawnego dostosowywania swojej oferty do potrzeb dynamicznego rynku. To z kolei oznacza, że jego oczekiwania względem dostawców będą stale rosły. Jedynie dystrybutorzy wyposażeni w nowoczesne narzędzia do zarządzania sprzedażą B2B będą mogli sprostać takim wymaganiom.

Wyraźnym trendem w e-commerce lecz nie tylko tu, jest wzrost udziałów marketplaceów. Platformy sprzedaży on-line oraz sklepy oferujące produkty wielu marek i dystrybutorów generują obecnie najsilniejsze wzrosty. Integracja z takim partnerem za pośrednictwem sprawnego systemu B2B może być prawdziwą żyłą złota. Nowoczesne rozwiązania logistyczne np. Dropshipping powodują, że sprawny przepływ wartościowej informacji staje się kluczowym parametrem decydującym o jakości i powodzeniu współpracy pomiędzy uczestnikami kanału sprzedaży. Wydajny i elastyczny system sprzedaży B2B w formie platformy ecommercowej to obecnie niezbędne narzędzie do generowania wzrostów w handlu.

Omnicommerce – wieloplatformowy system adresujący potrzeby sprzedaży B2B.

Wydajny system B2B to taki, który automatyzuje możliwie wiele procesów przy jednoczesnym pozostawieniu indywidualnego podejścia do najważniejszych jego odbiorców. Dobrze opracowana platforma e-commerce ma szanse spełniać te cele jednocześnie systematyzując wiele innych obszarów w organizacji. Narzędziem, wdrożonym przez dystrybutorów i producentów w różnych branżach jest omnicommerce.pl. Szczegóły dotyczące funkcjonalności systemu B2B tej omnichannelowej platformy znajdują się tutaj: https://omnicommerce.pl/system-b2b/ . W ramach funkcjonalności w tym obszarze omnicommerce adresuje następujące:

  • Katalog artykułów:
    • o usystematyzowanie oferty z możliwością profilowania cen i zakresów oferty dla poszczególnych klientów,
    • o sprzedaż łączona – propozycje artykułów komplementarnych lub sprzedaży wiązanej w nowej cenie,
    • o zamienniki i tabele kompatybilności,
    • o wyszukiwarka i porównywarka.
  • Obsługa zleceń – przy uwzględnieniu dostępności produktów, różnych form płatności czy stanu rozliczeń z kontrahentem.
  • Zaawansowany moduł marketingowy:
    • o dynamiczne zarządzanie kolejnością ekspozycji towarów, opisami i ocenami,
    • o moduł komunikacyjny i lojalnościowy,
    • o profilowanie klienta – ustawienia wyświetlania, historyczne zamówienia, obserwowane produkty, przechowalnia produktów,
    • o automatyzacja konstruowania ofert handlowych.
  • Rozbudowany moduł do organizacji promocji cenowych.
  • Linki symboliczne – wsparcie dla SEO.
  • Integracja z szerokim zakresem systemów ERP.
  • Różne języki i waluty.
  • Moduł dla dostawców.
  • I wiele innych.

Omnicommerce spełni wiele oczekiwań nie tylko z zakresu sprzedaży B2B. Z doskonałym powodzeniem można na nim oprzeć również sprzedaż B2C wprowadzając firmę w prawdziwy tor nowoczesnej omnikanałowej sprzedaży.

Budowanie nowoczesnego kanału sprzedaży B2B.
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here